دسته موتور اتومبيل خودرو

مكانيك، آموزش جامع تعميرات خودرو ، مكانيك و و برق خودرو ، آموزش تعميرات خودرو،كتاب آموزش مكانيكي ، قطعات خودرو ، برق خودرو

جمعه ۱۳ مرداد ۰۲

دسته موتور اتومبيل خودرو

۲,۱۳۲ بازديد

ازمهمترين جاذب ها مي توان به دسته موتورها اشاره كرد

شرايطي كه طي آن ارتعاشاتي با فركانس كم و دامنه ارتعاشي زياد به موتور اعمال مي شود و معمولا شرايط جاده، شتابگيري سريع، ترمزهاي ناگهاني و تعويض دنده از جمله عوامل ايجاد اين نوع مي باشند : Low frequency & High amplitude conditions Frequency < 30 Hz & Amplitude > 0.3 mm

ارتعاشات ثانويه اي كه در حين روشن بودن ماشين همواره بر موتور اعمال مي شوند، ارتعاشاتي با مقادير فركانسي زياد و دامنه بسيار كم مي باشند. ميزان خروج از مركزي موتور مهمترين عامل ايجاد اين نوع مي باشد : High frequency & Low amplitude conditions Frequency : 25-200 Hz & Amplitude < 0.3 mm

محدوده فركانسي هاي طبيعي در خودروي سواري وبدن انسان

فركانس هاي رزونانسي انسان وخودرو

هرتز

(Hz)

فركانس هاي افقي مغز انسان

كمتراز 1.5

گوش داخلي انسان

0.5- 0.75

ديگر ارگانيزمهاي بدن انسان

5-7

فركانس هاي صلب بدنه

1-2

فركانس هاي بدنه انعطاف پذير

بالاي 20

فركانس هاي اكسل هاي جلو وعفب

تا 15

نگه دارنده قواي محركه (موتور) نگه دارنده‌هاي لاستيكي نگه دارنده‌هاي هيدروليكي نگهدارنده هاي هيدروليكي با منفذ ساده نگهدارنده هاي هيدروليكي با شيار اينرسي نگهدارنده هاي هيدروليكي با شيار اينرسي و جدا كننده نگه دارنده‌هاي شبه فعال (نيمه فعال) نگه دارنده‌هاي فعال

نگه دارنده‌هاي لاستيكي

n ابعاد مناسب, مقرون به صرفه و بدون نياز به نگهداري

n مدل ساده فنر و ميرا كننده

n افزايش سختي با افزايش فركانس

دسته موتور

دسته هاي موتور

نگه دارنده‌هاي هيدروليكي

n سازگاري با فركانس و دامنه

n وجود منفذ يا شيار اينرسي: ايجاد ميرايي در فركانس پايين

n وجود جداكننده: رفتار مشابه نگهدارنده لاستيكي در

دامنه هاي كم = فركانسهاي بالا آموزش مكانيك خودرو

نگه دارندهاي هيدروليكي

دسته موتور هيدروليكي

دسته موتور اتومبيل

مشخصات دسته موتور

دسته موتور خودرو

دسته موتور ماشين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.