خرید اینترنتی آموزش های جامع خودرو

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه مکانیک خودرو استفاده شده

این مجموعه برای شروع در حرفه مکانیک خودرو بسیار موفق بوده است

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری و حرفه ای شدن در مکانیکی خودرو است.

پکیج آموزش جامع تعمیرات خودرو               آموزش تعمیرات،مکانیک و برق خودرو

پکیج کامل آموزش نجاری  آموزش تعمیرات خودرو

               

   شماره مجوز: ۸-۰۱۷۶۵۰-۰۶۹۰۰۲۰  

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

با این مجموعه استثنایی خودتان هم از یادگیری مکانیک خودرو شگفت زده خواهید شد

كيتهاي تبديل در خودروهاي گازسوز

به ‌منظور استفاده از سوخت گاز طبيعي در خودروهاي بنزيني موجود، مي‌بايست تجهيزات مربوط به سيستم سوخت‌رساني گاز طبيعي بر روي خودرو نصب شود، كه به مجموعه اين تجهيزات كه قابليت استفاده ازسوخت گاز را به خودرو مي‌دهند، كيت تبديل گفته مي‌شود.

كيت هاي تبديل از آغاز تاكنون به دليل محدوديت هاي زيست محيطي و منابع انرژي، دچار تحولات بسياري شده اند. بطوريكه مي توان آنها را به چهار نسل دسته بندي كرد:

- كيت نسل اول

- كيت نسل دوم

- كيت نسل سوم

- كيت نسل چهارم

كيتهاي نسل اول:

در نسل اول تمامي تجهيزات به‌كار رفته براي سوخت­رساني، مكانيكي و بسيار ساده است. براي اختلاط هوا و گاز از يك ميكسر كه قبل از كاربراتور و در مجاورت آن تعبيه مي­گردد، استفاده مي‌شود. در برخي انواع كه خودروي تبديلي، كاربراتوري است از ونتوري كاربراتور براي اين منظور استفاده مي­شود ولي به ‌دليل اين‌ كه در روش مذكور كاربراتور دستخوش تغيير مي­شود، استفاده از ميكسر در اين نسل از كيت­ها متداول­تر است. نسبت هوا به سوخت در اين كيت­ها با تنظيم اوليه كيت انجام مي­گردد و هيچ سيستم كنترلي مداربسته­ و بازخوردي از عملكرد وجود ندارد.

برخي از مشخصات و ويژگي­هاي اين نسل از كيت­ها به اختصار در زير بيان شده­است:

1) در اين نسل، ونتوري براساس ميزان گاز ورودي و اندازه­گيري پايين­ترين فشار رگولاتور، انتخاب مي­شود.

2) داراي پيچ تنظيم اصلي و تنظيم سوخت در حالت بي­بار هستند.

3) قطعات الكترونيكي و سيستم كنترل نسبت هوا به سوخت ندارند.

4) به­ دليل سادگي ساختار، از قيمت پاييني برخوردار هستند.

5) خودروهاي تبديل‌شده با اين كيت‌ها نسبت به خودروهاي بنزيني قديمي آلودگي كمتري توليد مي­كنند، اما قادر به گذراندن استانداردهاي جديد آلاينده­ها نيستند.

6) وجود ونتوري، به‌علت ايجاد افت فشار سبب كاهش راندمان خودرو مي‌گردد.

7) از آنجا كه نسبت هوا به سوخت در اين نسل از كيت­ها كنترل نمي­گردد، نمي­توان از كاتاليست­ها در خودروهاي تبديلي استفاده مؤثري نمود.

8) براي تصحيح ميزان آوانس جرقه از پيش­انداز جرقه استفاده مي­شود.

9) اگر از اين كيت در خودروهاي انژكتوري استفاده شود، از يك شبيه ­ساز پاشش يا امولاتور كه جهت قطع انژكتورهاي بنزيني در حالت استفاده از گاز به ‌كار مي­رود، استفاده مي گردد.

كيتهاي نسل دوم:

از آنجا كه كيتها­ي نسل اول، نمي­توانستند، الزامات و نيازمندي­هاي صنعت خودرو را برآورده سازند، بتدريج جاي خود را به كيت­هاي نسل دوم دادند.

تفاوت اساسي اين نسل با نسل قبلي مجهزشدن به سيستم كنترلي مداربسته براي تنظيم نسبت هوا به سوخت است. در اين سيستم بازخورد لازم توسط حسگر اكسيژن تأمين مي­گردد. پردازش لازم براي تصحيح مقدار گاز ورودي به ميكسر در ECU گاز انجام مي­گيرد. اين تصحيحات توسط يك موتور پله­اي كه در مسير گاز ورودي به ميكسر قرار دارد، اعمال مي­گردد. با اين روش مي­توان نسبت هوا به سوخت را با دقت خوبي كنترل كرد. اين مسأله زمينه مساعدي براي استفاده از كاتاليست­ها در خودروهاي مجهز به اين نسل از كيت­ها را فراهم مي­كند. بنابراين سطح كاهش آلاينده­ها نسبت به خودروهاي مجهز به نسل اول چشمگير است. اين نسل از كيت­ها هم در خودروهاي كاربراتوري و هم در خودروهاي انژكتوري به‌كار مي­روند. شايان ذكر است كه براي استفاده از اين كيت­ها روي خودروهاي انژكتوري ملاحظات و تدابير خاصي لازم است. از جمله آنها مي­توان به نصب شبيه­ساز پاشش و نيز شبيه­ساز حسگر اكسيژن اشاره نمود.

بعضي از مشخصه­هاي اين سيستم عبارتند از:

1. كنترل مدار بسته نسبت سوخت به هوا

2. تأمين سطح آلودگي كمتر نسبت به كيت­هاي نسل اول

3. پيكر­بندي ECU گاز نسبت به بنزين مي­تواند به­ صورت اصلي- فرعي يا مستقل باشد.

4. استفاده از ميكسر براي اختلاط سوخت و هوا

5. استفاده از قطعات و سخت­افزارهاي الكترونيكي با كيفيت بالا

كيتهاي نسل سوم:

قابل توجه ‌ترين پيشرفت در كيت‌هاي نسل سوم نسبت به نسل هاي قبل، استفاده از انژكتورهاي پاشش گاز بهجاي ميكسر است. با اين تغيير تمام تجهيزات سيستم سوخت‌رساني، قطعاتي الكترونيكي خواهند بود. اين به معناي دقت بيشتر و قابليت كنترل بهتر است. تفاوت كليدي سوخت‌رساني به ‌وسيله انژكتور با ميكسر، منقطع بودن جريان سوخت در انژكتورها و پيوستگي آن در ميكسر يا تجهيزات مشابه است. اين امر كنترل زمان پاشش سوخت و ميزان آن را در اختيار واحد كنترل ‌كننده قرار مي‌دهد، كه منجر به بالا رفتن دقت و كيفيت كنترل در اين كيت‌ها مي‌شود. در اين نسل به‌علت الكترونيكي بودن تمامي قطعات، امكان عيب­يابي خودكار، توسط ECUهاي گاز و بنزين فراهم مي­گردد.

ويژگي­هاي اين نسل را مي توان به‌ صورت زير خلاصه­ نمود:

1. استفاده از قطعات الكترونيكي پيشرفته براي كنترل جريان گاز

2. سيستم پاشش گاز در اين نسل از كيت­ها تك‌ نقطه­اي يا چند نقطه­اي است.

3. زمان پاشش و تنظيم ميزان سوخت در انژكتورها به ‌صورت گروهي است.

4. دارا بودن قابليت عيب­يابي الكترونيكي

5. پيكر­بندي ECU گاز نسبت به بنزين مي­تواند به­صورت اصلي- فرعي يا مستقل باشد.

6. سطح كيفي بالاي قطعات الكترونيكي

7. كنترل دقيق نسبت هوا به سوخت

8. قابليت­ بالا در كاهش آلاينده­ها و توليد توان با افت كمتر

كيتهاي نسل چهارم:

اين نسل شامل پيشرفته­ترين و پيچيده­ترين كيت­هاي گازسوز ارائه‌شده توسط سازندگان كيت است. براي رسيدن به شرايط سخت­ استانداردهاي جديد آلودگي و نيز توان توليدي قابل رقابت با بنزين، تمامي امكانات موجود در اين نسل از كيت­ها به‌كار گرفته شده­است. مجموعه­اي شامل تجهيزات دقيق الكترونيكي، الگوريتم­هاي كارآمد كنترل و الگوهاي نوين عيب­ يابي زمينه ظهور اين دسته از كيت­ها را فراهم كرده­اند. البته كسب اين مزاياي قابل‌توجه به بهاي افزايش هزينه و قيمت تمام‌شده، در اين نوع از كيت­ها است. ويژگي بارز اين نسل نسبت به نسل سوم استفاده از تكنولوژي سيستم پاشش سوخت نوبتي چند‌نقطه­اي است. در اين سيستم به­جاي استفاده از پاشش گروهي در انژكتورها، هر انژكتور به­طور جداگانه كنترل ميشود و زمان پاشش و ميزان آن در هر انژكتور به‌وسيلة ECU گاز تعيين مي­گردد، لذا دقت كنترل نسبت هوا به سوخت در اين موتورها بسيار بالاست.

موارد زير را مي­توان به­عنوان مشخصات اصلي اين نسل نام برد:

1. سيستم پاشش گاز در اين نسل از كيت­ها چندنقطه­اي است.

2. سيستم پاشش گاز در اين نسل از كيت­ها چندنقطه­اي است.

3. كنترل زمان پاشش و تنظيم ميزان سوخت براي هر انژكتور به صورت جداگانه

4. استفاده از تجهيزات الكترونيكي دقيق براي كنترل دقيق نسبت هوا به سوخت

5. قابليت عيب­يابي الكترونيكي پيشرفته

6. استفاده از انژكتورهاي فشار بالا ( bar8)

7. هزينه و قيمت بالا

8. پيكر­بندي ECU گاز نسبت به بنزين مي­تواند به­صورت اصلي- آموزش مكانيك خودرو فرعي يا مستقل باشد.

9. سطح آلاينده­هاي توليدي بسيار پايين بوده و كم­ترين حد افت توان را داراست.


برچسب‌ها: ،


۱۱:۴۴:۵۸ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :