خرید اینترنتی آموزش های جامع خودرو

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه مکانیک خودرو استفاده شده

این مجموعه برای شروع در حرفه مکانیک خودرو بسیار موفق بوده است

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری و حرفه ای شدن در مکانیکی خودرو است.

پکیج آموزش جامع تعمیرات خودرو               آموزش تعمیرات،مکانیک و برق خودرو

پکیج کامل آموزش نجاری  آموزش طراحی حرفه ای کابینت

               

قیمت: 34900 تومان   شماره مجوز: ۸-۰۱۷۶۵۰-۰۶۹۰۰۲۰   قیمت : 17500 تومان

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

با این مجموعه استثنایی خودتان هم از یادگیری مکانیک خودرو شگفت زده خواهید شد

 همه چيز درباره رينگ پيستون

انواع رينگ پيستون :  پيستون را نمي توان  چنان ساخت  كه خود به خود سيلندر را درزبندي كند بنابراين در ناحيه فوقاني پيستون رينگ نشين تعبيه ميكنند و در ان رينگ پيستون نصب مي كنند رينگ پيستون سه وظيفه  دارد :  1 درزبندي   محفظه  احتراق و جلوگيري از نشت گاز از اطراف پيستون

2 پاك كردن روغن از جداره سيلندر و جلوگيري از ورود ان به محفظه احتراق  3 انتقال گرما از پيستون به

به جداره سيلندر كه دماي پاينتري دارد دو نوع رينگ پيستون وجود دارد رينگ تراكم و رينگ روغني اغلب پيستون ها سه نوع رينگ دارد دو رينگ بالا رينگهاي تراكم اند اين رينگ ها سبب مي شوند كه  فشار ناشي از تراكم و احتراق در محفظه احتراق بماند و مانع كمپرس رد كردن شود رينگ پاييني رينگ روغني است اين  رينگ پيستون روغن اضافي را از جداره سيلندر پاك مي كند و ان را به كارتر بر مي گرداند اين رينگ  فقط به اندازه اي روغن را روي جداره سيلندر باقي مي گذارد كه  لايه روغن  براي  روغنكاري پيستون و رينگ تشكيل شود قطر رينگ پيستون

 

اندكي از قطر سيلندر  بيشتر است رينگهاي پيستون در يك نقطه بريدگي دارند در نتيجه مي توان انها را

براي نصب  روي  پيستون  باز كرد و سپس در هنگام قرار دادن پيستون در سيلندر انها را جمع كرد وقتي

رينگ هاي پيستون را جمع مي كنيم تنش اوليه در انها بوجود ميايد كه سبب مي شود رينگهاي پيستون

به جداره سيلندر فشار بياورند فاصله بين دو لبه رينگ پس از نصب ان در سيلندر را دهانه رينگ مي نامند

 

رينگهاي تراكم : رينگ هاي تراكم معمولا از چدن ساخته مي شود در بعضي موتورهاي ديزل و پر قدرت

از رينگهايي استفاده مي شود كه از چدن نشكن ساخته شده اند اين چدنها مانند چدن معمولي شكنده

نيستند و مي توان انها را خم كرد بدون اينكه بشكنند لبه بيشتر رينگهاي تراكم پخ است پخ بودن لبه رينگ

سبب مي شود كه اندكي بچرخد و در نتيجه لبه اي تيز با جداره تماس پيدا كند ممكن است پيشاني رينگ

پيستون هم تيز يا گرد كرده باشد انحناي رينگي با پيشاني گرد بسيار كم است  و معمولا  به چشم ديده

نمي شود شعاع انحناي پيشاني رينگ پيستون در حدود 0.008 تا 0.013 ميليمتر است در نتيجه خط تماس

 باريكي پديد مي ايد  كه با  نيروي بسيار زيادي  به جداره  سيلندر نيرو  وارد مي نمايد  وقتي  پيستون در

نقطه مرگ بالايي و پاييني جهت حركت خود را تغيير مي دهد رينگ پيشاني گرد اندكي تكان مي خورد اما

برخلاف رينگ هاي ديگر  خط  تماس  اين رينگ پيستون به طور لحظه اي قطع نمي شود به علاوه همين

تكان خوردن رينگ پيستون سبب كاهش سرعت لبه انداختن در بالاي سيلندر مي شود وقتي پيستون در

 حركت مكش رو به پايين مي رود لبه پاييني رينگ تراكم روغن اضافي به جا مانده پس از عبور رينگ روغن

را جمع  مي كند  وقتي  پيستون در حركتهاي تراكم  و تخليه به سمت  بالا مي روند رينگهاي  پيستون در

حركتهاي تراكم و تخليه به سمت بالا مي رود رينگها تمايل به عبور از روي لايه روغن دارند در نتيجه روغن

اضافي روي جداره سيلندر به محفظه برده نمي شوند در حين حركت انبساط فشار وارد بر رينگهاي تراكم

چنان زياد است كه سبب  واپيچش انها مي شود مقداري از گازهاي پرفشار حاصل از احتراق پشت رينگها

جمع مي شود و به پيشاني رينگ فشار وارد مي كند تا بطور كامل با جداره سيلندر تماس پيدا كند فشار

همين گازها  سبب  مي شود كه  سطح زيري  رينگها محكم به كف  رينگ بچسبند  هر چه فشار احتراق

باشد عمل درزبندي رينگهاي تراكم بهتر انجام مي شوند

 

پوشش هاي رينگ تراكم : پيشاني رينگهاي تراكم چدني را با انواع مختلف پوششها مي پوشانند هر

گاه رينگ هاي چدني مستقيما با جداره تماس داشته باشد ساييده يا صاف مي شوند براي جلوگيري از

اين ساييدگي پيشاني رينگ را با لايه نازكي از اكسيد اهن مي پوشانند در نتيجه پوشش كاري پيشاني

رينگ پيستون با كروم يا كروم سخت سايش جدار سيلندر  به شدت  كاهش مي يابد بعضي از رينگهاي

پيستون (كرومي) چنان سخت اند كه موتور پيش از ساييده شدن رينگ ها روغن را مي سوزاند با ايجاد

لايه اي از اب كروم نرم روي كروم سخت به ايجاد تماس بهتر بين رينگ و جداره سيلندر كمك مي كند با

ايجاد پوششي از موليبدن روي رينگ مي توان از سايش ان در دماي بالا جلوگيري كرد رينگهاي پيستون

(موليبدني) در دماي بالاتر از دماي كار رينگهاي پيستون(كرومي) مي توانند كار كنند در ضمن در صورت

استفاده از اين نوع رينگ ناحيه بالاي سيلندر هم بهتر روغنكاري مي شود در بيشتر موتورهاي جديد رينگ

 تراكم بالايي را با كروم با موليبدن پوششكاري مي كنند

 

رينگهاي تراكم پاييني : مقداري از گازهاي پرفشار حاصل از احتراق از رينگ تراكم بالايي مي گذرد يكي

از دلايل عبور اين گازها وجود دهانه رينگ است كه اندكي نشت گاز را امكان پذير مي كند همچنين فار

احتراق در اغاز حركت ممكن است به حدود 6900 كليو پاسكال برسد يك رينگ تراكم پيستون به تنهايي

نمي تواند تمام اين فشار را تحمل نمايد بخش عمده گازي كه از  رينگ  تراكم بالاي عبور مي كند  پشت

رينگ تراكم پاييني يا رينگ وسط به دام مي افتد اين دو رينگ تراكم به كمك يكديگر فشار احتراق را تحمل

مي كنند و مانع كمپرس رد كردن مي شوند رينگهاي تراكم يا كمپرسي  مانند  هم نيستند  وقتي  پشت

رينگ تراكم بالايي فشار ايجاد مي شود رينگ به جداره سيلندر فشرده مي شود همين فشار رينگ را به

سمت پايين و روي كف رينگ نشين نيز مي فشارد در نتيجه در هر دو ناحيه درز بندي انجام مي شود اما

به  رينگ  تراكم پاييني  فشار كمتري وارد  مي شود براي  بهبود درز بندي  رينگ  پاييني معمولا از رينگ

پيچشي استفاده مي كنند گاهي يك فنر كمكي يا زنجير پشت رينگ تراكم پاييني قرار مي دهند در نتيجه

اين كار رينگ پيستون به جداره سيلندر فشرده مي شود

رينگ روغني : وقتي موتور روشن است مقداري روغن اضافي به طور پيوسته به جداره سيلندر پاشيده

مي شود در نتيجه روغنكاري كافي بين جداره سيلندر و پيستون و رينگها انجام مي شود و روغن ذرات

كربن و مواد جامد ديگر را نيز از جداره سيلندر مي شويد و با خود مي برد و در عين حال جداره سيلندر را

هم خنك مي كند اما رينگهاي تراكم به تنهايي نمي توانند در حين پايين رفتن پيستون همه ر هاي

اضافي را از جداره سيلندر  پاك  كنند در نتيجه  مقداري روغن  اضافي  به محفظه  احتراق مي رسد و

مي سوزد در بيشتر موتورها براي هر چه بهتر پاك كردن روغن رينگ سوم يا رينگ پاييني رينگ روغني

است اين رينگ بيشتر روغن بجا مانده را از جداره پاك مي كند و به كارتر باز مي گرداند در بعضي موتورها

از رينگ روغني يك تكه و يك فاصله گذار در پشت ان استفاده مي شود بيشتر موتورها رينگ سه تكه دارند

رينگ روغن سه تكه معمولا دو بغل رينگي  فولادي  اب كروم شده دارند از كروم براي كاهش سايش و

افزايش مقاومت در برابر سايدگي استفاده مي شود اب كروم را فقط مي توان روي پيشاني بغل رينگي

داد اما گاهي  ان را بر  روي پهلو هاي بغل  رينگي هم مي دهند آموزش تعميرات خودرو زنجير  رينگ بغل رينگيها را از هم جدا

مي كند و در عين حال انها را به سمت بالا و پايين و بيرون مي راند روغن اضافي روي جداره سيلندر را

بغل رينگيهاي فولادي بالا و پايين زنجير رينگ پاك مي كنند و به داخل مي ريزند روغن از فضاهاي خالي

زنجير رينگ مي گذرد و سپس از طريق سوراخها يا شيارهاي واقع در پشت رينگ نشين رينگ روغن به

پشت پيستون مي رود و  گژنپين را روغنكاري مي كند و سپس به سيني كارتر مي ريزد  

 رينگ پيستون

 


برچسب‌ها: ،


تاريخ : ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۵۱:۳۷ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :