خرید اینترنتی آموزش های جامع خودرو

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه مکانیک خودرو استفاده شده

این مجموعه برای شروع در حرفه مکانیک خودرو بسیار موفق بوده است

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری و حرفه ای شدن در مکانیکی خودرو است.

پکیج آموزش جامع تعمیرات خودرو               آموزش تعمیرات،مکانیک و برق خودرو

پکیج کامل آموزش نجاری  آموزش طراحی حرفه ای کابینت

               

قیمت: 34900 تومان   شماره مجوز: ۸-۰۱۷۶۵۰-۰۶۹۰۰۲۰   قیمت : 17500 تومان

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

با این مجموعه استثنایی خودتان هم از یادگیری مکانیک خودرو شگفت زده خواهید شد

آشنايي با سوپاپ كنترل تهويه كارتر

سوپاپ   pcv  معمولا از يك پلانجر و يك فنر تشكيل شده كه با سوپاپ   pcv  معمولا از يك پلانجر و يك فنر تشكيل شده كه با خلا مانيفولد و فشار فنر ، جريان را كنترل مي كند .سوپاپ pcv  در شكل نشان داده شده مربوط به موتور ديزل توربوشارژ ميتسوبيشي  مي باشد  و شامل دو فنر و يك پلانجر مي باشد.

 

در حالت درجا و كاهش شتاب گازهاي نشتي از رينگهاي پيستون كم هستند و خلا زياد مانيفولد پلانجر را به سمت فنرمي كشد و جريان هوا از سوپاپ را كاهش مي دهد. در حالت نيمه بار گازهاي نشتي در محفظه لنگ كمي بيشتر مي شود و خلا متوسط منيفولد تنها قسمتي از پلانجر را به سمت خود ميكشد و مقدار بيشتري گاز از سوپاپ جريان يابد.. در شتاب گيري و حالت تمام بار ، گازهاي نشتي به ميزان بيشينه خود مي رسد ، خلا كم مانيفولد باعث مي شود كه فنر ، پلانجر را به سمت عقب تر ببرد و بيشترين جريان از سوپاپ عبور كند. هنگامي استفاده از توربوشارژ و هنگام برگشت شعله كه فشار منيفولد از فشار محفظه لنگ بيشتر مي شود سوپاپ به طور كامل بسته مي شود. در اين حالت گازهاي داخل محفظه ي لنگ نمي توانند محفظه را ترك كنند و با زياد شدن فشار از طريق لوله وردي كه بعد از مانيفولد قرار دارد ، گازها خارج مي شوند. 

لوله سبز رنگ ، لوله ورود هواي تازه به محفظه ي كارتر(تعمير خودرو و هنگام بسته بودن سوپاپ و برگشت شعله ، گازها از اين لوله خارج مي شوند) ، در هنگام باز بودن سوپاپ ، گازهاي نسوخته كارتر از لوله سبز رنگ به داخل سيلندر هدايت مي شوند. 

شكل زير سيستم ديگري را در يك موتور توربو ديزل نشان مي دهد كه در ان ، خروجي pcv قبل از توربو شارژ قرار مي گيرد و اختلاف فشار باعث ميشود كه بخارات و گازهاي نسوخته به سمت منيفولد ورودي مكيده شود.

منبع: تويوتا تكنيك

خلا مانيفولد و فشار فنر ، جريان را كنترل مي كند .سوپاپ pcv  در شكل نشان داده شده مربوط به موتور ديزل توربوشارژ ميتسوبيشي  مي باشد  و شامل دو فنر و يك پلانجر مي باشد.

 

 

در حالت درجا و كاهش شتاب گازهاي نشتي از رينگهاي پيستون كم هستند و خلا زياد مانيفولد پلانجر را به سمت فنرمي كشد و جريان هوا از سوپاپ را كاهش مي دهد. در حالت نيمه بار گازهاي نشتي در محفظه لنگ كمي بيشتر مي شود و خلا متوسط منيفولد تنها قسمتي از پلانجر را به سمت خود ميكشد و مقدار بيشتري گاز از سوپاپ جريان يابد.. در شتاب گيري و حالت تمام بار ، گازهاي نشتي به ميزان بيشينه خود مي رسد ، خلا كم مانيفولد باعث مي شود كه فنر ، پلانجر را به سمت عقب تر ببرد و بيشترين جريان از سوپاپ عبور كند. هنگامي استفاده از توربوشارژ و هنگام برگشت شعله كه فشار منيفولد از فشار محفظه لنگ بيشتر مي شود سوپاپ به طور كامل بسته مي شود. در اين حالت گازهاي داخل محفظه ي لنگ نمي توانند محفظه را ترك كنند و با زياد شدن فشار از طريق لوله وردي كه بعد از مانيفولد قرار دارد ، گازها خارج مي شوند. 

 

لوله سبز رنگ ، لوله ورود هواي تازه به محفظه ي كارتر(و هنگام بسته بودن سوپاپ و برگشت شعله ، گازها از اين لوله خارج مي شوند) ، در هنگام باز بودن سوپاپ ، گازهاي نسوخته كارتر از لوله سبز رنگ به داخل سيلندر هدايت مي شوند. 

شكل زير سيستم ديگري را در يك موتور توربو ديزل نشان مي دهد كه در ان ، خروجي pcv قبل از توربو شارژ قرار مي گيرد و اختلاف فشار باعث ميشود كه بخارات و گازهاي نسوخته به سمت منيفولد ورودي مكيده شود.

 

منبع: تويوتا تكنيك


برچسب‌ها: ،


تاريخ : ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۰:۱۲ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :