خرید اینترنتی آموزش های جامع خودرو

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه مکانیک خودرو استفاده شده

این مجموعه برای شروع در حرفه مکانیک خودرو بسیار موفق بوده است

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری و حرفه ای شدن در مکانیکی خودرو است.

پکیج آموزش جامع تعمیرات خودرو               آموزش تعمیرات،مکانیک و برق خودرو

پکیج کامل آموزش نجاری  آموزش تعمیرات خودرو

               

   شماره مجوز: ۸-۰۱۷۶۵۰-۰۶۹۰۰۲۰  

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

با این مجموعه استثنایی خودتان هم از یادگیری مکانیک خودرو شگفت زده خواهید شد

بوسترهاي ترمز در اتومبيل

در بوستر مستقيم فشار پاي راننده ابتدا به بوستر و بعد  به پمپ  ترمز انتقال  پيدا مي كند  اما  در

 بوستر غير  مستقيم فشار پاي راننده ابتدا به  پمپ و   سپس  به وسيله روغن به بوستر انتقال  پيدا

 مي كند  هدف از طراحي  بوستر كاهش  فشار  پاي راننده به  پدال ترمز بوده  و در نهايت اسايش

 و راحتي كنترل  خودرو  مي باشد  در بوستر  مستقيم  بوستر  بين پدال و پمپ قرار مي گيرد اين

دستگاه كه سيلندر اصلي ان در سمت سيلندر خلا قرار گرفته است  از  طريق سوپاپي يك  طرفه 

 با  دريچه ورودي  سيلندرخلا ارتباط داده شده است ارتباط ان با قسمت ديگر سيلندر خلا هنگامي

 كه ترمز اعمال نشده باشد از طريق دهانه  سيلندر خلا انجام مي شود در هنگام اعمال ترمز اهرم

جلوبر از داخل مجموعه سوپاپ كنترل بطرف جلو حركت مي كند ابتدا داخل دهانه خلا بسته ميشود

و  سپس راه  ورود هواي بيرون  باز مي شود  هوا  از اين راه  به عقب  سيلندر خلا وارد مي شود

بوستر

 

اختلاف فشار حاصل در اين سو و ان سوي ديافراگم انرا همراه با اهرم جلو سيلندر اصلي به جلو

مي راند كه به نوبه خود پيستون سيلندر اصلي را در طول سيلندر خود به حركت در مي اورد و

روغن ترمز را براي به كار انداختن ترمزها به خارج عبورمي دهد اگر دراين وضع پدال در موقعيت

ثابتي نگاه داشته شود ديافراگم به پيشروي خود ادامه داده كنار خارجي )صفحه لاستيكي عكس

العمل( را تحت فشار قرار مي دهد و متراكم مي سازد اين امر موجب مي شود كه قسمت

مركزي صفحه بطرف خارج پيشرفت كند نتيجه حاصله باعث بسته شدن راه ورودي اتمسفر گرديده

در اين موقع حركت ديافراگم متوقف شده بوستر به حالت تعادل در مي ايد بعد از اين وضع اعمال

حركت به پدال راه ورودي هوا را باز مي كند و بوستر در وضع تعادل جديدي قرار مي گيرد با اعمال

پدال به مقدار كافي دريچه ورودي هوا به حالت باز باقي مانده بوستر بازدهي را ارائه مي كند در

حالتي در حالتي كه پدال رها گردد دريچه ورودي اتمسفر بسته شده دهانه خلا باز مي شود و

هر دو طرف سيلندر خلا با منبع خلا مرتبط مي گردد و به كمك فنر ديافراگم سوپاپ و ديافراگم به

حالت قطع بر مي گردد اگر به علتي خلا كفايت نداشته باشد اهرم سوپاپ كنترل اهرم جلوبر

مستقيما به روي پيستون سيلندر عمل مي كند

بوستر غير مستقيم : در بوستر غير مستقيم نيروي پاي راننده به پمپ و سپس به بوستر جهت

افزايش نيرو وارد مي شود بوستر غير مستقيم مثل بوستر پيكان مي باشد كه ما حالتهاي بوستر

را در شرايط مختلف بررسي مي كنيم

بوستر

الف حالت غير فعال بودن سيستم ترمز : وقتي پدال ترمز در موقع روشن بودن موتور ازاد باشد

نيروي فنر ازاد شده پيستون و ديافراگم بوستر را به درپوش مي فشارد خلا موتور هواي بوستر

را از طريق سوپاپ يك طرفه جذب ميكند در اين موقع مناطق L ,M , O خلا وجود دارد زيرا پيستون

سوپاپ هوا و ديافراگم هوادر پايين و سوپاپ هوا به وسيله فنر بسته است و مانع عبور هوا از

خارج مي شود بنابراين خلا موتور مي تواند از قسمت جلوي پيستون به پشت ان نفوذ مي كند

ب حالت نيمه ترمز : اگر به پدال ترمز فشار اندكي وارد شود در سيلندر اصلي نيز فشار كمي توليد

مي گردد روغن سيلندر اصلي وارد مدار روغن سيلندر بوستر مي شود از همين مدار و با همين

فشار سيلندرترمز بوستر را رها كرده وارد لوله هاي ترمز و سيلندر چرخها مي شود و نيروي كمي

در لنت ها توليد مي گردد اما همين نيروي كم سوپاپ هيدروليك را بالا برده ان را به ديافراگم

هوا مي فشارد و امادگي لازم را براي مرحله ي ترمز كامل فراهم مي كند در اين مرحله هنوز خلا

در دو طرف ديافراگم هوا وجود دارد ولي ارتباط موقتا قطع مي شود

ج حالت ترمز كامل : هرگاه پدال ترمز فشرده شده تقريبا ثابت نگه داشته شود نيروي زياد پدال فشار

نسبي زيادي هم در سيلندر اصلي توليد مي كند فشار روغن در سيلندر ترمز بوستر هم تاثير كرده

در نتيجه پيستون هيدروليكي هوا را به بالا حركت مي دهد حركت اين سوپاپ ديافراگم هوا را بلند

كرده باعث باز شدن سوپاپ هوا ميشود سوپاپ هوا دو طرفه عمل مي كند از يك طرف مجراي

روي ديافراگم را مي بندد تا خلا موتور از زير ديا فراگم ( M) به قسمت بالا ( L) نفوذ نكند و از

طرف ديگر مجرا ي هوا را مي گشايد تا هواي محيط بتواند به پشت پيستون بوستر راه پيدا كند و

فضاي روي ديافراگم ( L) و طرف راست پيستون بوستر (0) را پر كند فشار جو در پشت پيستون (o)

و خلا موتور در جلوي ان (N) باعث ايجاد نيروي نسبتا زيادي در پيستون و ميله فشاري ان مي

شود اين نيروي به پيستون سيلندر ثانويه وارد مي شود و روغن جلوي پيستون به شدت تحت

فشار قرار ميگيرد اين روغن فشرده كه خيلي بيش از فشار روغن سيلندر اصلي است از

خروجي سيلندر بوستر يه لوله هاي ترمز و سيلندر چرخ ها ارسال مي شود و در انها نيروي

ترمزي نيرومندي را ايجاد مي كند

د حالت فشرده و ثابت ماندن پدال و عمل بوستر: هرگاه پدال ترمز در حالت معيني ثابت
برچسب‌ها: ،

۱۲:۵۵:۳۸ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :