خرید اینترنتی آموزش های جامع خودرو

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه مکانیک خودرو استفاده شده

این مجموعه برای شروع در حرفه مکانیک خودرو بسیار موفق بوده است

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری و حرفه ای شدن در مکانیکی خودرو است.

پکیج آموزش جامع تعمیرات خودرو               آموزش تعمیرات،مکانیک و برق خودرو

پکیج کامل آموزش نجاری  آموزش طراحی حرفه ای کابینت

               

قیمت: 34900 تومان   شماره مجوز: ۸-۰۱۷۶۵۰-۰۶۹۰۰۲۰   قیمت : 17500 تومان

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

با این مجموعه استثنایی خودتان هم از یادگیری مکانیک خودرو شگفت زده خواهید شد

فنرهاي تعليق در اتومبيل

فنر بندي براي خودروهايي كه با شتاب نسبي زيادي حركت مي كنند به دلايل زير ضروري ميباشد

 الف: جذب ضربات چرخ كه از جاده وارد مي شود و كاستن انتقال ان به اتاق و سرنشينان

ب:  استهلاك ضربات چرخ ها و جلوگيري از انتقال ان ها به اتصالات و مفصل ها

ج:  فشردن دائم چرخ ها به سطح زمين و نتيجه افزايش نيروي كششي چرخ ها محرك

د:  تماس چرخ هاي جلو با سطح جاده و تسلط راننده بر هدايت و كنترل بهتر خودرو

وزن فنر بندي شده : وزن قسمت هايي از خودرو كه روي فنرها قرار دارد را گويند

وزن فنر بندي نشده : وزن قسمت هايي از خودرو كه زير فنرها قرار دارد


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۷:۳۲:۲۰ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

زواياي فرمان يا چرخ هاي اتومبيل

زواياي چرخ جلو (زواياي فرمان :( الف: كستر  ب: كمبر  ج: كينگ پين  د : تواين و تواوت

زاويه كستر :  زاويه كستر  يكي  از  زواياي  فرمان است كه در هدايت خودرو تاثير مهمي دارد  زاويه

 كستر حالت استقرار  محور چرخش  چرخهاي  جلو  نسبت به خط قائم را از  ديد جانبي بيان مي كند

  با تعيين زاويه كستر تاثير وزن وارد بر چرخ جلو  و نيروي هدايت كننده مشخص مي شود هر گاه اثر

وزن   خودرو عقب تر از نيروي كشنده  در روي زمين  باشد  كستر  مثبت  و هرگاه جلوتر باشد  كستر

 منفي مي باشد كستر  مثبت به تعادل و جهت يابي  وسيله  نقليه  در  جاده كمك مي كند زيرا نقطه

 اثر محور سگدست در جلوي  نقطه  اتكا چرخ  قرار  مي گيرد به اين ترتيب چرخ به سمت جلو كشيده

مي شود اين زاويه داراي  اثر  ديگر  هم هست و ان  در سر پيچ هاست  كه اتومبيل تمايل دارد  حول 

 چرخ خارجي ان (به طرف خارجي قوس  پيچ كشيده  شود به  عبارت ديگر به  نيروي  گريز از مركز در

 سر  پيچ ها  اضافه  مي شود  براي از بين بردن  اين اثر نامطلوب  كستر  منفي را در نظر ميگيرند در

 نتيجه سر پيچ ها  اتومبيل به طرف  داخل  قوس  متمايل  مي گيرد  و نيروي اين تمايل از نيروي گريز

از مركز كم  مي شود  يك اثر  مهم ديگر كستر  مثبت  اين است  كه در  اثر  وجود  كستر  مثبت  وزن

اتومبيل  باعث  Toe in  شدن چرخ ها قسمت  جلو  چرخ ها  و كستر  منفي باعث Toe autشدن يعني

قسمت  عقب  چرخ ها مي شود  در چرخي  كه كستر  منفي  دارد  نيروي  هدايت كننده  عقب تر  از

 نيروي وزن  است  يعني براي هدايت چرخ فشار داده مي شود مانند انكه جعبه اي را در روي سطح

 ميز از پشت تحت فشار قرار دهيم در اين وضعيت هدايت دشوار بوده و حالت گيجي در حركت خودرو

 بوجود  مي ايد  د ر ضمن  در خودروها از زاويه كستر مثبت استفاده مي شود


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۷:۱۷:۴۹ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

وظايف سيستم تعليق در خودرو ها

1 قابليت هدايت خودرو موقع رانندگي در جادها به خصوص سر پيچ ها و موقع ترمز كردن

2عكس العمل مناسب در مقابل نيروها گشتاور هاي ناشي از شتاب يا ترمز گرفتن و نيروهاي

جانبي و همچنين ناهمواري جاده 3: پايداري قطعات خودرو در مقابل ناهمواري جاده

4جلوگيري از ارتعاشات و نوسانات ناشي از پستي و بلندي جاده به شاسي خودرو و در نهايت

راحتي سرنشينان

5تامين و حفظ هندسه تعليق چرخ هاي جلو يا ژئومتري فرمان

6ايجاد تماس چرخ ها با جاده و تحمل 35 تا 65 درصد وزن كلي خودرو و همچنين افزايش راحتي

سفر و وظايف سيستم تعليق مي باشد


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۶:۰۸:۱۴ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

همه چيز درباره شاسي ها خودرو

شاسي ها خودرو

به طور كلي خودرو از سه قسمت اصلي تشكيل شده كه عبارتند از -1 بدنه -2 موتور -3 شاسي

تعريف : شاسي در اصل يك چهار ضلعي است و از فولاد سخت به شكل ناوداني ساخته مي شود

كه قسمت هايي مثل موتور و سيستم انتقال قدرت و سيستم فنر بندي و سيستم ترمز و فرمان

روي ان نصب مي شود


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۵:۵۵:۳۰ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

سيستم ريل مشترك در موتور خودرو

سيستم سوخت رساني ريل مشترك در موتور هاي ديزل(COMMON RAIL SYSTEM CRS)

بوش سيستم ريل مشترك را براي اولين بار در سال 1997 در خودروهاي سواري به بازار عرضه كرد. محصول سيستم ريل مشترك براي خودروهاي تجاري از سال 1999 شروع شد. سيستم نامش را از ذخيره كننده (اكومولاتور) فشار مشترك ريل كه سوخت همه سيلندرها را تامين مي كند ، گرفته است.


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۷:۰۶ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

عملكرد واحد كنترل الكترونيكي (ecu) در ماشين

واحد ECU داراي دو كاركرد عمده شامل كنترل زمان بندي يا تايمينگ و كنترل حجم تزريق سوخت مي باشد سيستم كنترل زمانبندي تزريق يا تايمينگ  و زمان تزريق سوخت انژكتور به داخل سيلندر را تعيين ميكند كه توسط سيگنال اوليه جرقه تعيين مي شود سيستم كنترل حجم تزريق مقدار سوختي را كه بايد به داخل سيلندرها تزريق شود تعيين مي كند و بر اساس موارد زير مشخص مي گردد


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۰:۵۸ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)

مبدل كاتاليستي يا كاتاليزور در موتورهاي بنزيني

مبدلهاي كاتاليستي از دهه 70 با هدف كاهش آلودگي هوا، بر سر راه خروجي موتورهاي بنزيني نصب شدهاند. جديدترين و مرسومترين نوع آنها، مبدلهاي سه راهه هستند كه اولين نوع آنها در 1976 در امريكا براي موتورهاي بنزيني اجباري شد. علت انتخاب نام سه راهه براي اين مبدلها آن است كه براي كاهش همزمان سه نوع گاز سمي و آلاينده هوا شامل: مونوكسيدكربن (CO)، هيدروكربنهاي حاصل از احتراق ناقص (HC) و اكسيد نيتروژن (NOX) و تبديل آنها به گازهاي غيرسمي بخار آب (H2O)، نيتروژن (N2) و دياكسيد كربن ((CO2، مورداستفاده قرار ميگيرند (شكل 1).

شكل 1: مبدل كاتاليستي و گازهاي ورودي و خروجي


برچسب‌ها: ،


برای دیدن ادامه مطالب اینجا کلیک کنید
تاريخ : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۷:۱۵ | نويسنده : مكانيك | نظرات (0)